Blog motoryzacyjny

Dwa tytuły mistrzowskie i duża szansa na trzeci – zespół Volkswagen Motorsport udowodnił, że jest wyjątkowo sprawną organizacją. Ingo Roersch, rzecznik zespołu, zdradził nam kilka ciekawych faktów dotyczących funkcjonowania ekipy.

11 ciężarówek

Na każdą europejska rundę WRC zespół VW Motorsport zabiera 7 ciężarówek przewożących samochody, części zapasowe, narzędzia oraz cały sprzęt niezbędny do zbudowania serwisu. Dodatkowo 3 ciężarówki zabierają całe zaplecze zespołu, a jedna to przenośne toalety.

_MG_1793_d6 osób

Nie licząc koordynatora, który odpowiada za zapewnienie przelotów, rezerwację hoteli i inne sprawy organizacyjne, rozłożenie całego serwisu i zaplecza zespołu VW spoczywa na barkach 6 ludzi.

Zobacz filmy na RallyTheWorld.com!

60 pojazdów

Podczas każdego rajdu zespół współpracuje z lokalnym importerem VW. Volkswagen Polska, który był także sponsorem Rajdu Polski, dostarczył 60 różnych modeli samochodów, z których korzystali oficjele, organizatorzy, goście oraz dziennikarze.

_MG_1846_d15 szafek, 40 walizek i 15 stalowych pudeł na części i narzędzia

W VW Motorsport nie ma miejsca na przypadki. Na każdy rajd zabierane jest kilka kompletów części i narzędzi.
vw-20150703-1152

Zabieramy wszystkie możliwe części zapasowe, oczywiście te, które można wymienić. Regulamin zabrania np. wymiany silnika, więc zabieranie nowej jednostki napędowej nie miałoby sensu. Części, które mamy ze sobą, wystarczyłyby do zbudowania kolejnych 3 VW Polo WRC.
Ingo Roesch – VW Motorsport

25 kW energii

Dwa generatory prądu używane przez team VW wytwarzają razem 25 kW energii, która jest wykorzystywana do zasilania całego stanowiska – komputerów, telewizorów, oświetlenia, zasilania narzędzi czy kuchni.

Zobacz filmy na RallyTheWorld.com!

100 tys. km

W trakcie sezonu 2015 odbędzie się 13 rajdów. By dotrzeć na nie, ciężarówki zespołu pokonają przeszło 100 tys. km. Do tego trzeba doliczyć kolejne 50 tys. km morskich podróży na rajdy odbywające się poza Europą.

_MG_1854_d66 narzędzi, 350 godz.

Do złożenia VW Polo WRC użyto jedynie 66 różnych narzędzi. Na zbudowanie kompletnego auta, zaczynając od karoserii, potrzeba 350 godz.

60 min

Przebudowanie VW Polo WRC ze specyfikacji szutrowej na asfaltową lub odwrotnie zajmuje równą godzinę. W rajdach, w których potrzebna jest taka przebudowa, regulamin przewiduje na to 75 min czasu. W pozostałych 15 minutach ekipa mechaników może, nie śpiesząc się, wymienić np. skrzynię biegów…

vw-20121206-9421300 części

Silnik VW Polo WRC składa się z 300 części. Turbodoładowana jednostka o pojemności 1,6 l może pochwalić się mocą 315 KM. Za smarowanie silnika odpowiada olej Castrol EDGE, stworzony na bazie oleju Castrol EDGE Titanium FSTTM 0W-40 specjalnie na potrzeby VW.

Jeszcze nigdy nie zdarzyły się żadne problemy z kombinezonami załogi, ale zawsze zabieramy zapasowe. Na wszelki wypadek. Na przykład na Rajdzie Polski jest bardzo gorąco i zawodnicy mocno się pocą. Jeśli zażyczą sobie zmiany kombinezonu na czysty – jesteśmy na to gotowi.
Ingo Roesch, VW Motorsport

_MG_1843_d

Zobacz więcej na: www.RallyTheWolrd.com

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Komentarze

Zobacz artykuły związane z produktami Castrol