Dobra strona warsztatu

Rajdowa babcia

05 / 07 / 2016

Występ Krzysztofa Hołowczyca i Macieja Wisławskiego w Rajdzie Polski budził wielkie zainteresowanie kibiców. Fanom nie przeszkadzało to, że ta legendarny duet startował jako załoga otwierająca z numerem 0.

Zadaniem załóg startujących z numerami 000, 00 i 0 jest sprawdzenie trasy odcinka specjalnego, zanim wyjedzie na niego pierwsza rajdówka. „Zerówki” nie jadą na czas i nie obowiązują ich wszystkie Punkty Kontroli Czasu (PKC). Podczas Rajdu Polski w rolę takiej otwierającej załogi z numerem 0 wcielili się Mistrzowie Europy z 1997 r. – Krzysztof Hołowczyc i Maciej Wisławski.

_MG_6837_d

Wyjątkowy samochód

Subaru Impreza w wersji 2-drzwiowej to prawdziwy rarytas – ten model nie był sprzedawany w większości krajów europejskich. Ale to właśnie ta wersja była podstawą do konstrukcji Subaru Imprezy WRC – samochodu, który na stałe wpisał się do legendy rajdów samochodowych. Zawodnicy startujący Imprezą WRC chętnie importowali więc model coupe, by używać go jako treningówki. Subaru którym Hołek i Wiślak wyjechali na oesy Rajdu Polski stoi w garażu olsztyńskiego kierowcy od 1999 r. Hołowczyc nazywa je pieszczotliwie „babcią”

Zobacz film!

 

Tak samo, choć inaczej

Samochodów z numerem 0 nie obowiązują PKC, regulamin parku serwisowego czy parku zamkniętego. W serwisie przy samochodzie może pracować dowolna ilość mechaników i mają na pracę tyle czasu ile potrzebują. W praktyce nie wygląda to jednak aż tak różowo. „Zerówka” musi o określnej porze stawić się na starcie do odcinka specjalnego. Dlatego podczas serwisu w środku dnia ilość czasu jest ograniczona. Z drugiej jednak strony załoga otwierająca ma mniej okazji by uszkodzić samochód. Mamy bardzo wymagającego kierowcę. Niezależnie, czy jedzie jako „zerówka” czy w normalnej rywalizacji, Krzysztof oczekuje, że auto będzie w pełni przygotowane – mówi Krystian Falaciński, mechanik Hołowczyc Racing.

_MG_6844_d

Na spokojnie

Nawet „zerówka” może się zepsuć, o czym Hołowczyc i Wisławski przekonali się podczas przejazdu OS 13 – Babki. W samochodzie Mistrzów Europy zespół się wałek sprzęgłowy w skrzyni biegów. „Babcię” trzeba było ściągnąć do serwisu i wymienić skrzynię. Samochód z numerem 0 nie może odpaść z rajdu, więc Hołek i Wiślak wsiedli do zastępczej Subaru Imprezy najnowszej generacji. W tym czasie ekipa Hołowczyc Racing zajęła się reanimowaniem ich właściwego auta. W warunkach rajdowych serwis Hołowczyca jest w stanie wymienić skrzynię biegów w 20 minut. Tu jednak mogli sobie pozwolić na spokojną pracę i naprawa zajęła ok. godziny. Ostatniego dnia rajdu „Babcia” mogła jeszcze na chwilę powrócić na oesy.

_MG_6849_d

Share on FacebookTweet about this on Twitter
* Wymagane pola

Administratorem Pana/i danych osobowych jest BP Europa SE Oddział w Polsce z siedzibą w Krakowie, ul. Jasnogórska 1, 31-358 Kraków. Dane mogą być udostępniane innym podmiotom współpracującym. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo wglądu do danych osobowych oraz ich poprawiania.

Bądź na bieżącoZapisz się do newslettera

Strona Warsztat Castrol wykorzystuje pliki cookies w celu poprawy efektywności jej działania. Możecie Państwo dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies w dowolnym momencie, w przeciwnym razie uznajemy, że wyrażają Państwo zgodę by kontynuować przeglądanie treści. Więcej informacji na temat działania plików cookies znajdziecie Państwo w Polityce prywatności pod linkiem na dole strony. x