Dobra strona warsztatu

Rajdowa babcia

05 / 07 / 2016

Występ Krzysztofa Hołowczyca i Macieja Wisławskiego w Rajdzie Polski budził wielkie zainteresowanie kibiców. Fanom nie przeszkadzało to, że ta legendarny duet startował jako załoga otwierająca z numerem 0.

Zadaniem załóg startujących z numerami 000, 00 i 0 jest sprawdzenie trasy odcinka specjalnego, zanim wyjedzie na niego pierwsza rajdówka. „Zerówki” nie jadą na czas i nie obowiązują ich wszystkie Punkty Kontroli Czasu (PKC). Podczas Rajdu Polski w rolę takiej otwierającej załogi z numerem 0 wcielili się Mistrzowie Europy z 1997 r. – Krzysztof Hołowczyc i Maciej Wisławski.

_MG_6837_d

Wyjątkowy samochód

Subaru Impreza w wersji 2-drzwiowej to prawdziwy rarytas – ten model nie był sprzedawany w większości krajów europejskich. Ale to właśnie ta wersja była podstawą do konstrukcji Subaru Imprezy WRC – samochodu, który na stałe wpisał się do legendy rajdów samochodowych. Zawodnicy startujący Imprezą WRC chętnie importowali więc model coupe, by używać go jako treningówki. Subaru którym Hołek i Wiślak wyjechali na oesy Rajdu Polski stoi w garażu olsztyńskiego kierowcy od 1999 r. Hołowczyc nazywa je pieszczotliwie „babcią”

Zobacz film!

 

Tak samo, choć inaczej

Samochodów z numerem 0 nie obowiązują PKC, regulamin parku serwisowego czy parku zamkniętego. W serwisie przy samochodzie może pracować dowolna ilość mechaników i mają na pracę tyle czasu ile potrzebują. W praktyce nie wygląda to jednak aż tak różowo. „Zerówka” musi o określnej porze stawić się na starcie do odcinka specjalnego. Dlatego podczas serwisu w środku dnia ilość czasu jest ograniczona. Z drugiej jednak strony załoga otwierająca ma mniej okazji by uszkodzić samochód. Mamy bardzo wymagającego kierowcę. Niezależnie, czy jedzie jako „zerówka” czy w normalnej rywalizacji, Krzysztof oczekuje, że auto będzie w pełni przygotowane – mówi Krystian Falaciński, mechanik Hołowczyc Racing.

_MG_6844_d

Na spokojnie

Nawet „zerówka” może się zepsuć, o czym Hołowczyc i Wisławski przekonali się podczas przejazdu OS 13 – Babki. W samochodzie Mistrzów Europy zespół się wałek sprzęgłowy w skrzyni biegów. „Babcię” trzeba było ściągnąć do serwisu i wymienić skrzynię. Samochód z numerem 0 nie może odpaść z rajdu, więc Hołek i Wiślak wsiedli do zastępczej Subaru Imprezy najnowszej generacji. W tym czasie ekipa Hołowczyc Racing zajęła się reanimowaniem ich właściwego auta. W warunkach rajdowych serwis Hołowczyca jest w stanie wymienić skrzynię biegów w 20 minut. Tu jednak mogli sobie pozwolić na spokojną pracę i naprawa zajęła ok. godziny. Ostatniego dnia rajdu „Babcia” mogła jeszcze na chwilę powrócić na oesy.

_MG_6849_d

Share on FacebookTweet about this on Twitter
* Wymagane pola

Administratorem Pana/i danych osobowych jest BP Europa SE Oddział w Polsce z siedzibą w Krakowie, ul. Jasnogórska 1, 31-358 Kraków. Dane mogą być udostępniane innym podmiotom współpracującym. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo wglądu do danych osobowych oraz ich poprawiania.

Więcej informacji o polityce prywatności

Bądź na bieżącoZapisz się do newslettera

Strona Warsztat Castrol wykorzystuje pliki cookies w celu poprawy efektywności jej działania. Możecie Państwo dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies w dowolnym momencie, w przeciwnym razie uznajemy, że wyrażają Państwo zgodę by kontynuować przeglądanie treści. Więcej informacji na temat działania plików cookies znajdziecie Państwo w Polityce prywatności pod linkiem na dole strony. x