Już niedługo w gliwickiej fabryce Opla ruszy produkcja piątej generacji kompkatowej Astry. Tymczasem przy współpracy z firmą AUTODATA, prezentujemy dane regulacyjne dla dwóch najpopularniejszych silników Opla Astry.
Kilkanaście dni temu świat ujrzał pierwsze zdjęcia nowego Opla Astra V. Jego produkcja ruszy już niedługo w polskiej fabryce General Motors w Gliwicach. Nie oznacza to jednak, że poprzedni model zniknie z rynku. Dotychczas tradycją marki było to, że mimo premiery nowego modelu, starsza generacja Astry była nadal produkowana jako Astra Classic.
Opel Astra zdobył w Polsce dużą popularność, zarówno jako auto rodzinne, jak i trzon firmowych flot. Od 1998 r. auto jest produkowane w fabryce Opla w Gliwcach.
Poprzednia, czwarta generacja Astry dostępna była w kilku wersjach silnikowych. Najpopularniejszą jednostką był 90-konny silnik 1.4 EcoTec. Spośród silników wysokoprężnych wybraliśmy – produkowany także w Polsce – silnik 1.7 CDTI.
Do silników Opla Astry możemy stosować oleje spełniające normę GM dexos2. Może to być na przykład Castrol Magnatec 5W-40 C3 lub oleje z gamy EDGE: Castrol EDGE 0W-30, 5W-30 C3 i 5W-40. Oleje spełniające normę dexos2 należą do kategorii ACEA C3, która zapewnia ochronę systemów uzdatniania spalin.Paweł Mastalerek kierownik Działu Technicznego Castrol.