Dobra strona warsztatu

Gotowy do bicia rekordu!

20 / 11 / 2015

Bloodhound SSC ukończony! We wrześniu w Londynie zaprezentowano efekt pracy inżynierów skupionych przy tym projekcie. W 2016 r. ten ponaddźwiękowy pojazd wyruszy na pustynię Hakskeen Pan w Afryce Południowej, by ustanowić nowy rekord prędkości na lądzie.

We wrześniu odwiedzający Targi Inter Cars na warszawskim Stadionie Narodowym mieli okazję zobaczyć pełnowymiarową replikę Bloodhounda SSC. Kilka dni później, w Londynie, w kompleksie Canary Wharf miała miejsce oficjalna prezentacja prawdziwego pojazdu.

W centrum zainteresowania

Bloodhound SSC miał premierę w sali mogącej pomieścić 8 tys. widzów, chętnych było jednak dużo więcej. Wydarzenie to relacjonowano w mediach na całym świecie. Oprócz ponaddźwiękowego samochodu zaprezentowano również inne pojazdy, niezbędne do zrealizowania całego przedsięwzięcia – m.in. dwa Jaguary zbudowane przed wydział specjalnych projektów brytyjskiej marki, jako Pojazdy Szybkiego Reagowania, oraz ciężarówkę Supacat-Angloco służącą jako pojazd techniczny.

Zobacz film!

7 lat pracy

Projekt Bloodhound rozpoczęto w 2008 r. Inauguracyjne przemówienie wygłosił Paul Drayson, kierowca wyścigowy startujący m.in. w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, a wówczas także minister nauki i innowacji w brytyjskim rządzie. Od samego początku założeniem całego projektu było nie tylko stworzenie rekordowego pojazdu, ale także zainteresowanie nauką i inżynierią uczniów z brytyjskich szkół.
Za projekt, obliczenia i symulacje odpowiadali znakomici inżynierowie związani ze sportami motorowymi, lotnictwem a nawet wojskiem. Pierwsze elementy Bloodhounda powstały w 2011 r.
Andy Green_ Autosport 2012_2 [pic credit Stefan Marjoram]

Najszybsze studio telewizyjne

Bloodhound SSC to niezwykły pojazd. Zbudowany z aluminium, tytanu i włókna węglowego, dysponuje mocą 135 tys. KM. W ciągu 2 minut rozpędzi się od 0 do 1000 mil/h i wyhamuje z powrotem do 0, tuż przed końcem 12 milowego toru.
Na pokładzie Bloodhounda znalazło się 500 czujników – dwa razy więcej niż w bolidzie F1. Przebieg próby bicia rekordu będzie rejestrować i przekazywać na żywo 12 kamer zamontowanych w pojeździe.
Wszystkie środki smarne używane w tym niezwykłym samochodzie dostarcza Castrol. Olej Castrol 5000/BP Turbo 2380 smarować będzie silnik odrzutowy, a Castrol EDGE będzie chronić V8 Jaguara. Płyny i środki smarne Castrol pracować będą także w układach hydraulicznych i hamulcowym Bloodhounda, a także w łożyskach kół i innych podzespołach.

Share on FacebookTweet about this on Twitter
* Wymagane pola

Administratorem Pana/i danych osobowych jest BP Europa SE Oddział w Polsce z siedzibą w Krakowie, ul. Jasnogórska 1, 31-358 Kraków. Dane mogą być udostępniane innym podmiotom współpracującym. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo wglądu do danych osobowych oraz ich poprawiania.

Bądź na bieżącoZapisz się do newslettera

Strona Warsztat Castrol wykorzystuje pliki cookies w celu poprawy efektywności jej działania. Możecie Państwo dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies w dowolnym momencie, w przeciwnym razie uznajemy, że wyrażają Państwo zgodę by kontynuować przeglądanie treści. Więcej informacji na temat działania plików cookies znajdziecie Państwo w Polityce prywatności pod linkiem na dole strony. x