Dobra strona warsztatu

Gotowy do bicia rekordu!

20 / 11 / 2015

Bloodhound SSC ukończony! We wrześniu w Londynie zaprezentowano efekt pracy inżynierów skupionych przy tym projekcie. W 2016 r. ten ponaddźwiękowy pojazd wyruszy na pustynię Hakskeen Pan w Afryce Południowej, by ustanowić nowy rekord prędkości na lądzie.

We wrześniu odwiedzający Targi Inter Cars na warszawskim Stadionie Narodowym mieli okazję zobaczyć pełnowymiarową replikę Bloodhounda SSC. Kilka dni później, w Londynie, w kompleksie Canary Wharf miała miejsce oficjalna prezentacja prawdziwego pojazdu.

W centrum zainteresowania

Bloodhound SSC miał premierę w sali mogącej pomieścić 8 tys. widzów, chętnych było jednak dużo więcej. Wydarzenie to relacjonowano w mediach na całym świecie. Oprócz ponaddźwiękowego samochodu zaprezentowano również inne pojazdy, niezbędne do zrealizowania całego przedsięwzięcia – m.in. dwa Jaguary zbudowane przed wydział specjalnych projektów brytyjskiej marki, jako Pojazdy Szybkiego Reagowania, oraz ciężarówkę Supacat-Angloco służącą jako pojazd techniczny.

Zobacz film!

7 lat pracy

Projekt Bloodhound rozpoczęto w 2008 r. Inauguracyjne przemówienie wygłosił Paul Drayson, kierowca wyścigowy startujący m.in. w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, a wówczas także minister nauki i innowacji w brytyjskim rządzie. Od samego początku założeniem całego projektu było nie tylko stworzenie rekordowego pojazdu, ale także zainteresowanie nauką i inżynierią uczniów z brytyjskich szkół.
Za projekt, obliczenia i symulacje odpowiadali znakomici inżynierowie związani ze sportami motorowymi, lotnictwem a nawet wojskiem. Pierwsze elementy Bloodhounda powstały w 2011 r.
Andy Green_ Autosport 2012_2 [pic credit Stefan Marjoram]

Najszybsze studio telewizyjne

Bloodhound SSC to niezwykły pojazd. Zbudowany z aluminium, tytanu i włókna węglowego, dysponuje mocą 135 tys. KM. W ciągu 2 minut rozpędzi się od 0 do 1000 mil/h i wyhamuje z powrotem do 0, tuż przed końcem 12 milowego toru.
Na pokładzie Bloodhounda znalazło się 500 czujników – dwa razy więcej niż w bolidzie F1. Przebieg próby bicia rekordu będzie rejestrować i przekazywać na żywo 12 kamer zamontowanych w pojeździe.
Wszystkie środki smarne używane w tym niezwykłym samochodzie dostarcza Castrol. Olej Castrol 5000/BP Turbo 2380 smarować będzie silnik odrzutowy, a Castrol EDGE będzie chronić V8 Jaguara. Płyny i środki smarne Castrol pracować będą także w układach hydraulicznych i hamulcowym Bloodhounda, a także w łożyskach kół i innych podzespołach.

Share on FacebookTweet about this on Twitter
* Wymagane pola

Administratorem Pana/i danych osobowych jest BP Europa SE Oddział w Polsce z siedzibą w Krakowie, ul. Jasnogórska 1, 31-358 Kraków. Dane mogą być udostępniane innym podmiotom współpracującym. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo wglądu do danych osobowych oraz ich poprawiania.

Więcej informacji o polityce prywatności

Bądź na bieżącoZapisz się do newslettera

Strona Warsztat Castrol wykorzystuje pliki cookies w celu poprawy efektywności jej działania. Możecie Państwo dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies w dowolnym momencie, w przeciwnym razie uznajemy, że wyrażają Państwo zgodę by kontynuować przeglądanie treści. Więcej informacji na temat działania plików cookies znajdziecie Państwo w Polityce prywatności pod linkiem na dole strony. x