Dobra strona warsztatu

Ochrona w każdej chwili

17 / 05 / 2016

Pokonujemy dziś tysiące kilometrów, często na krótkich trasach, w ruchu miejskim. Korki, czerwone światła, skrzyżowania – w ciągu roku zatrzymujemy się i rozpędzamy średnio 18 000 razy. Dlatego tak ważne jest to, że Castrol Magnatec Stop-Start chroni silnik już od momentu jego uruchomienia, za każdym razem.

Świat przyspiesza. Nie da się tego nie zauważyć. Mamy na głowie coraz więcej obowiązków, często wymagających szybkiego przemieszczania się samochodem po mieście, na krótkich dystansach. Nasza podróż trwa średnio 10-15 minut. To za mało, by silnik samochodu był w stanie nagrzać się do temperatury roboczej. Co więcej, w tym czasie często zatrzymujemy się na światłach i w miejskich korkach.

18 000 zatrzymań

Eksploatując auto w ruchu miejskim, zatrzymujemy się i rozpędzamy nawet 18 0001 razy w ciągu roku. Jeśli nasze auto dodatkowo wyposażone jest w układ Start-Stop, wyłączający silnik podczas postoju, ochrona silnika staje się jeszcze trudniejsza. To właśnie wtedy dochodzi do największego zużycia jednostki napędowej. Spowodowane jest to niedostateczną temperaturą oleju silnikowego i ogromnymi obciążeniami, jakim poddawane są elementy silnika.
1. Dane zmierzone przez TomTom na pojazdach eksploatowanych do celów innych niż zarobkowe (bez pojazdów taxi, bus itp.)

Aby sprostać tym wymaganiom, inżynierowie Castrol opracowali specjalną linię olejów silnikowych Castrol Magnatec Stop-Start. Unikalna technologia Inteligentnych Molekuł sprawia, że molekuły oleju przywierają niczym magnes do elementów najbardziej narażonych na zużycie i zapewniają najwyższą ochronę od momentu przekręcenia kluczyka, niwelując negatywne skutki „zimnego startu” i fazy rozgrzewania silnika oraz cyklów unieruchamiania jednostki.

Skuteczność potwierdzona

Aby udowodnić skuteczność technologii Inteligentnych Molekuł, przeprowadzono badanie jakości nowego oleju, według standardu API „Sequence IVA Test”. To nieodłączna część procesu uzyskiwania norm API. Badanie to polega na wyznaczeniu stopnia zużycia wałka rozrządu. Symulowane są w nim warunki pracy silnika w trakcie fazy jego rozgrzewania, a więc pod obniżoną temperaturą oleju i płynu chłodzącego. Wykonuje się je na silniku Nissan KA24E. To 4-cylindrowa, benzynowa jednostka, o pojemności 2,4 l. Standardowy test Sekwencyjny IVA trwa 100 godz., i jest podzielony na 100 cykli badawczych. Każdy cykl składa się z dwóch faz: 50 i 10 minutowej. W pierwszej fazie silnik pracuje na biegu jałowym, temperatura oleju wynosi 49 st. C, a płynu chłodzącego 50 st. C, natomiast w drugiej fazie silnik pracuje z wyższą prędkością obrotową (1500 obr./min), temperatury płynów roboczych są tylko nieznaczeni wyższe. Po zakończeniu testu, każda z krzywek wałka rozrządu mierzona jest specjalnym przyrządem mikrometrycznym w 7 miejscach. Daje to razem 84 pomiary wałków rozrządu w każdym prowadzonym teście silnikowym. Wyniki badań obrazują stopień zużycia krzywek wałka rozrządu na danym oleju silnikowym i dają się łatwo porównywać pomiędzy testowanymi olejami.

7-razy lepiej

Kolejnym testem który udowadnia znakomitą ochronę silnika jest test wykorzystywany przez ACEA, Mercedes-Benz oraz CEC (CEC L-99-08). Test ten wykorzystuje pracę silnika konstrukcji Mercedesa o symbolu OM646LA (CDI, 2148 ccm, 110 kW), sprawdzając kompleksowo ochronę, jaką oferuje testowany olej, począwszy od zagadnień utrzymywanej czystości silnika po ochronę przed zużyciem kluczowych jego elementów. Najważniejszym zagadnieniem jest to, iż próba ta sprawdza olej też podczas pracy typowo miejskiej, gdyż zakłada wiele postojów, procesów rozpędzania auta, pracy nawet pod pełnym obciążeniem, jak i stabilnej eksploatacji symulującej jazdę z ustabilizowaną prędkością. Podczas tego 305-godzinnego testu udowodniono ponad 20 proc. lepszą ochronę niż wymagana (np. przez ACEA).

Testy te dowiodły wysokiej skuteczności ochronnej olejów Castrol Magnatec Stop-Start, dlatego też można polecić je każdemu kierowcy, użytkującemu często swoje auto na krótkich dystansach, w ciężkich, miejskich warunkach ruchu drogowego lub z wykorzystaniem systemów Start -Stop.

Polish CASTROL MAGNATEC STOP-START_

Gama produktów Castrol Magnatec Stop-Start:

Castrol Magnatec Stop-Start 0W-30 D (Specyfikacje: Ford 950-A)
Castrol Magnatec Stop-Start 5W-20 E (Specyfikacje: API SN/GF-5; Ford 948-B)
Castrol Magnatec Stop-Start 5W-30 A3/B4 (Specyfikacje: ACEA A3/B3, A3/B4; API SL/CF; BMW LL01; MB 229.3/229.5/226.5; Renault RN0700/0710; VW 502 00/505 00)
Castrol Magnatec Stop-Start 5W-30 A5 (Specyfikacje: ACEA A1/B1, A5/B5; API SN, GF-4; Ford 913-C; 913-D)
Castrol Magnatec Stop-Start 5W-30 C2 (Specyfikacje: ACEA C2; API SN; FIAT 9.55535.S1; PSA B71 2290)

P00DCEB_ret

Share on FacebookTweet about this on Twitter
* Wymagane pola

Administratorem Pana/i danych osobowych jest BP Europa SE Oddział w Polsce z siedzibą w Krakowie, ul. Jasnogórska 1, 31-358 Kraków. Dane mogą być udostępniane innym podmiotom współpracującym. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo wglądu do danych osobowych oraz ich poprawiania.

Bądź na bieżącoZapisz się do newslettera

Strona Warsztat Castrol wykorzystuje pliki cookies w celu poprawy efektywności jej działania. Możecie Państwo dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies w dowolnym momencie, w przeciwnym razie uznajemy, że wyrażają Państwo zgodę by kontynuować przeglądanie treści. Więcej informacji na temat działania plików cookies znajdziecie Państwo w Polityce prywatności pod linkiem na dole strony. x