Dobra strona warsztatu

Odrobina szaleństwa

28 / 10 / 2016

Audi TT to odpowiedź na oczekiwania kierowców, którzy chcieli jeszcze bardziej sportowego i stylowego auta, a którzy nie chcieli sięgać po bardziej ekstremalne supersamochody. Model ten okazał się strzałem w dziesiątkę a na rynku jest już obecna trzecia generacja „TeTetek”.

Takie samochody ma swojej ofercie wielu producentów. Technicznie są mocno spokrewnione z bardziej „nudnymi” modelami z gamy – samochodami klasy B, kompaktami, lub limuzynami klasy średniej. Opakowane w atrakcyjne nadwozie i wyposażone w dynamiczne jednostki napędowe, zwracają na siebie uwagę nie gorzej od supersamochodów, są jednak dużo bardziej dostępne.

Trzy generacje

Audi TT pojawiło się na rynku w 1998 r. Samochód zbudowano na płycie podwoziowej VW Golfa, Skody Octavii i Audi A3. Nadwozie zaprojektowano w Centrum Stylistycznym Grupy Volkswagena w Kalifornii. Początkowo samochód zadebiutował jako pełne obłych linii coupe, rok później dołączył do niego kabriolet. Zaprezentowany w 2006 r. następca miał już ostrzejsze linie, jednak charakterystyczna sylwetka TT nadal była rozpoznawalna. W 2014 r. zadebiutowała 3 generacja tego modelu. Agresywna stylistyka nawiązuje teraz mocno do supersamochodu Audi R8. Razem z płytą podłogową TT przejęło też z modelu A3 konstrukcję zawieszenia i przedni napęd. Od początku dostępna była także wersja Quattro, z napędem na wszystkie koła.

autowp.ru_audi_tt_coupe_58

Sportowiec z dieslem

Początkowo TT dostępne było tylko z silnikami benzynowymi: 1,8 turbo w dwóch wariantach mocy: 180 KM i 225 KM, oraz 250-konną jednostką VR6. W drugiej generacji silnik 1,8 został zastąpiony przez zupełnie nową jednostkę TSI o takiej samej pojemności oraz nieco większy silnik 2,0 TSI. W ofercie pojawiła się także wersja z silnikiem wysokoprężnym: 2-litrową, 170-konną jednostką TDI. Dostępna była tylko z napędem na 4 koła.
Ostatnia generacja napędzana jest silnikami TSI o pojemności 1,8 (160 KM) i 2,0 (230 KM i 310 KM), oraz dieslem, który tym razem dostępny jest tylko z napędem na przód. Z oferty zniknął wiekowy już silnik VR6.

Szerokie zastosowanie

Przy współpracy z firmą AUTODATA, prezentujemy dane regulacyjne dla silnika 1,8 TSI z drugiej generacji Audi TT. Jednostka z rodziny EA888 używana jest w wielu samochodach grupy VW. W wersji 160-konnej, oprócz Audi TT można ją znaleźć w Audi A4, Audi A3, oraz Seacie Exeo.

Dowiedz się więcej na: www.autodatapolska.pl

Zobacz nasze materiały autodata w dziale Pliki do pobrania

 

Share on FacebookTweet about this on Twitter
* Wymagane pola

Administratorem Pana/i danych osobowych jest BP Europa SE Oddział w Polsce z siedzibą w Krakowie, ul. Jasnogórska 1, 31-358 Kraków. Dane mogą być udostępniane innym podmiotom współpracującym. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo wglądu do danych osobowych oraz ich poprawiania.

Bądź na bieżącoZapisz się do newslettera

Strona Warsztat Castrol wykorzystuje pliki cookies w celu poprawy efektywności jej działania. Możecie Państwo dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies w dowolnym momencie, w przeciwnym razie uznajemy, że wyrażają Państwo zgodę by kontynuować przeglądanie treści. Więcej informacji na temat działania plików cookies znajdziecie Państwo w Polityce prywatności pod linkiem na dole strony. x