Dobra strona warsztatu

Odrobina szaleństwa

28 / 10 / 2016

Audi TT to odpowiedź na oczekiwania kierowców, którzy chcieli jeszcze bardziej sportowego i stylowego auta, a którzy nie chcieli sięgać po bardziej ekstremalne supersamochody. Model ten okazał się strzałem w dziesiątkę a na rynku jest już obecna trzecia generacja „TeTetek”.

Takie samochody ma swojej ofercie wielu producentów. Technicznie są mocno spokrewnione z bardziej „nudnymi” modelami z gamy – samochodami klasy B, kompaktami, lub limuzynami klasy średniej. Opakowane w atrakcyjne nadwozie i wyposażone w dynamiczne jednostki napędowe, zwracają na siebie uwagę nie gorzej od supersamochodów, są jednak dużo bardziej dostępne.

Trzy generacje

Audi TT pojawiło się na rynku w 1998 r. Samochód zbudowano na płycie podwoziowej VW Golfa, Skody Octavii i Audi A3. Nadwozie zaprojektowano w Centrum Stylistycznym Grupy Volkswagena w Kalifornii. Początkowo samochód zadebiutował jako pełne obłych linii coupe, rok później dołączył do niego kabriolet. Zaprezentowany w 2006 r. następca miał już ostrzejsze linie, jednak charakterystyczna sylwetka TT nadal była rozpoznawalna. W 2014 r. zadebiutowała 3 generacja tego modelu. Agresywna stylistyka nawiązuje teraz mocno do supersamochodu Audi R8. Razem z płytą podłogową TT przejęło też z modelu A3 konstrukcję zawieszenia i przedni napęd. Od początku dostępna była także wersja Quattro, z napędem na wszystkie koła.

autowp.ru_audi_tt_coupe_58

Sportowiec z dieslem

Początkowo TT dostępne było tylko z silnikami benzynowymi: 1,8 turbo w dwóch wariantach mocy: 180 KM i 225 KM, oraz 250-konną jednostką VR6. W drugiej generacji silnik 1,8 został zastąpiony przez zupełnie nową jednostkę TSI o takiej samej pojemności oraz nieco większy silnik 2,0 TSI. W ofercie pojawiła się także wersja z silnikiem wysokoprężnym: 2-litrową, 170-konną jednostką TDI. Dostępna była tylko z napędem na 4 koła.
Ostatnia generacja napędzana jest silnikami TSI o pojemności 1,8 (160 KM) i 2,0 (230 KM i 310 KM), oraz dieslem, który tym razem dostępny jest tylko z napędem na przód. Z oferty zniknął wiekowy już silnik VR6.

Szerokie zastosowanie

Przy współpracy z firmą AUTODATA, prezentujemy dane regulacyjne dla silnika 1,8 TSI z drugiej generacji Audi TT. Jednostka z rodziny EA888 używana jest w wielu samochodach grupy VW. W wersji 160-konnej, oprócz Audi TT można ją znaleźć w Audi A4, Audi A3, oraz Seacie Exeo.

Dowiedz się więcej na: www.autodatapolska.pl

Zobacz nasze materiały autodata w dziale Pliki do pobrania

 

Share on FacebookTweet about this on Twitter
* Wymagane pola

Administratorem Pana/i danych osobowych jest BP Europa SE Oddział w Polsce z siedzibą w Krakowie, ul. Jasnogórska 1, 31-358 Kraków. Dane mogą być udostępniane innym podmiotom współpracującym. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo wglądu do danych osobowych oraz ich poprawiania.

Więcej informacji o polityce prywatności

Bądź na bieżącoZapisz się do newslettera

Strona Warsztat Castrol wykorzystuje pliki cookies w celu poprawy efektywności jej działania. Możecie Państwo dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies w dowolnym momencie, w przeciwnym razie uznajemy, że wyrażają Państwo zgodę by kontynuować przeglądanie treści. Więcej informacji na temat działania plików cookies znajdziecie Państwo w Polityce prywatności pod linkiem na dole strony. x