Dobra strona warsztatu

Olej wzmocniony tytanem

23 / 07 / 2015

Technologia Titanium FSTTM jest już dostępna w całej gamie olejów Castrol EDGE. Jako ostatni do rodziny olejów wzmocnianych tytanem dołączył flagowy produkt: Castrol EDGE 5W-30. Aby lepiej dopasować się do wymagań producentów, nowy olej dostępny będzie w dwóch wersjach.

Dodanie metaloorganicznych polimerów tytanu do produktów z technologią Fluid Strenght Technology (FST) zmieniło właściwości fizyczne oleju w warunkach ekstremalnego ciśnienia. Pod obciążeniem zwiększa się lepkość oleju, co jeszcze bardziej podnosi wytrzymałość filmu olejowego.

Wyniki testów mówią same za siebie. W porównaniu do innych olejów dostępnych na rynku, w silniku chronionym przez Castrol EDGE Titanium FST™ wystąpiło o 45 proc. mniej kontaktów metal-metal, czyli zerwań filmu olejowego. Test przemysłowy HFRR wykazał redukcję tarcia aż o 15 proc. W testach silnikowych RNT, mierzących zużycie krzywek, pierścieni i łożyskowania wału nowy Castrol EDGE z Titanium FST™ wykazał zwiększenie trwałości o co najmniej 140 godzin – to poprawa o 25 proc.

Zastosowanie nowej technologii oznaczało zmianę składu chemicznego. Dlatego potrzebne było przeprowadzenie testów sprawdzających nową formulację, pod aktualne normy i dopuszczenia. Różnice jakie pojawiły się w wymaganiach najnowszych norm VW 504 00/507 00 i BMW Longlife-04 sprawiły, że nowy Castrol EDGE 5W-30 będzie dostępny w dwóch specyfikacjach.

Certyfikaty OEM producentów silników nie są wydawane na stałe – wystawiane są zawsze na określony czas. Dlatego, gdy wprowadzamy nową formulację olejową, musimy ponownie uzyskać wszystkie certyfikaty. Tylko wtedy na opakowaniu nowego oleju pojawi się konkretne dopuszczenie. Normy, które każdy może znaleźć na etykiecie (np. VW 504 00 / 507 00, BMW Longlife-04, itd.) nieustannie poddawane są aktualizacji. Nasi inżynierowie muszą więc stale dostosowywać oleje do najnowszych rygorów producentów silników.

EDGE_5W30_LL_3d

edge_5w30ll

Castrol EDGE TITANIUM FST™ 5W-30 LL

Syntetyczny olej silnikowy dedykowany do najnowocześniejszych silników z grupy VW, zarówno benzynowych jak i Diesla. Nowa formulacja Castrol EDGE 5W-30 LL została przygotowana zgodnie z wprowadzonym w 2014 r. standardem norm VW 504 00/507 00. Olej Castrol EDGE Titanium FST™ 5W-30 LL musiał między innymi umożliwić ograniczenie zużycia paliwa na poziomie 2 proc. (na silniku testowym EA888), przejść rygorystyczne testy na stopień zwalczania szlamów i depozytów wysokotemperaturowych w obciążonych silnikach FSI i TDI, testy LongLife, testy na trwałość filtrów DPF. Testy te odbywają się m.in. na nowych silnikach EA888 (1.8 TSI) i zaktualizowanej gamie wysilonych silników Audi – 3.0 TDI Bi-Turbo, 4.0 TFSI i 5,2 V10 FSI. Olej Castrol EDGE 5W-30 LL spełnia także wymagania najnowszych wersji specyfikacji ACEA C3 (m. in. silniki wysokoprężne produkcji koreańskiej i japońskiej, wyposażone w filtry cząstek stałych), Mercedes-Benz 229.31 / 229.51 (silniki wysokoprężne z filtrami cząstek stałych DPF; tryby wymiany oleju: stały i zmienny – wydłużony) i Porsche C30 (z silnikami wysokoprężnymi grupy VW, wyposażonymi w filtry cząstek DPF).

EDGE_5W30_C3_3d

edge_5w30c3

Castrol EDGE TITANIUM FST™ 5W-30 C3

Syntetyczny olej silnikowy dedykowany do silników BMW, zarówno benzynowych, jak i wysokoprężnych z filtrem DPF. Nowa formulacja Castrol EDGE 5W-30 C3 została przygotowana pod zaktualizowaną w 2014 r. normę BMW Longlife-04, w której wprowadzono nowy silnik testowy BMW N20. Zgodnie z wymogami olej przechodzi m.in. trwający 370 godz. test wytrzymałości, po czym sprawdzana jest jego odporność na pienienie. Jednocześnie zaktualizowana norma BMW Longlife-04 bada współpracę oleju z systemem Valvetronic. Olej Castrol EDGE 5W-30 C3 spełnia także wymagania aktualnych norm ACEA C3 (m. in. silniki wysokoprężne produkcji koreańskiej i japońskiej, wyposażone w filtry cząstek stałych), API SN, Mercedes-Benz 229.31 / 229.51 (silniki wysokoprężne z filtrami cząstek stałych DPF; tryby wymiany oleju: stały i zmienny – wydłużony), Renault RN 0700/0710 (silniki benzynowe i Diesla), VW (silniki benzynowe i Diesla pracujące w stałych okresach między wymianami oleju; silniki Diesla oparte na klasycznych pompach rotacyjnych lub pompowtryskiwaczach, bez układów Common Rail) oraz GM dexos2® (najnowsze wymaganie wszystkich silników Opel).

Produkty zyskają nowe etykiety oraz nowe kody. Zastąpią one obecnie dostępny w ofercie EDGE 5W-30 FST™, który będzie oferowany do wyczerpania zapasów.

Share on FacebookTweet about this on Twitter
* Wymagane pola

Administratorem Pana/i danych osobowych jest BP Europa SE Oddział w Polsce z siedzibą w Krakowie, ul. Jasnogórska 1, 31-358 Kraków. Dane mogą być udostępniane innym podmiotom współpracującym. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo wglądu do danych osobowych oraz ich poprawiania.

Bądź na bieżącoZapisz się do newslettera

Strona Warsztat Castrol wykorzystuje pliki cookies w celu poprawy efektywności jej działania. Możecie Państwo dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies w dowolnym momencie, w przeciwnym razie uznajemy, że wyrażają Państwo zgodę by kontynuować przeglądanie treści. Więcej informacji na temat działania plików cookies znajdziecie Państwo w Polityce prywatności pod linkiem na dole strony. x