Dobra strona warsztatu

Superolej dla supersamochodów

29 / 06 / 2016

Co może być lepszym testem dla oleju, niż praca w ekstremalnie mocnym silniku, na niebotycznych obrotach, pod maksymalnym obciążeniem? Nowy olej Castrol EDGE Supercar 10W-60 testowany był właśnie w ten sposób, by mógł sprawdzić się w każdych warunkach.

Pienienie może stanowić problem dla silników – w szczególności zaś dla tych o wysokich osiągach. W modelu Koenigsegg One:1 jedenaście litrów oleju przepływa przez silnik pięć razy w ciągu minuty. Im wyższe są obroty silnika, tym bardziej zwiększa się prędkość przepływu oleju. Podczas intensywnego przepływu olej jest ubijany i napowietrzany, co pozostawia w nim bąbelki powietrza, które z oczywistych względów nie są tak wytrzymałe, jak sam olej. To z kolei oznacza, że metalowe części silnika mogą niebezpiecznie zbliżyć się do siebie, zwiększając tym samym ryzyko wystąpienia tarcia metalu o metal.
W swoich niezależnych testach firma Koenigsegg wykazała, że Castrol EDGE 10W-60 cechuje się bardzo silną odpornością na pienienie i obecnie zaleca Castrol EDGE 10W-60 jako najlepszy olej do wszystkich swoich silników, włączając w to nowy model Koenigsegg Regera o mocy ponad 1500 KM.
Michał Izdebski
Dział Techniczny Castrol

Koenigsegg One:1 to wyjątkowy samochód. Powstało zaledwie 6 egzemplarzy tego pojazdu. Każdy napędzany 5-litrowym silnikiem V8 o mocy 1361 KM (1004 kW). Przy masie 1361 kg daje to 1KM na 1kg – stąd nazwa samochodu.
Smarowanie silnika o takiej mocy to nie lada wyzwanie. Koenigsegg powierzył to zadanie olejom Castrol EDGE z technologią Titanium FST(TM). Z myślą o takich samochodach inżynierowie Castrol opracowali nowy olej Castrol EDGE Supercar o lepkości 10W-60.

Został on przetestowany w supersamochodach, wykorzystujących najnowocześniejsze osiągnięcia branży motoryzacyjnej, m.in. w Koenigsegg One:1. Nadaje się do stosowania we wszystkich pojazdach o wysokich osiągach przeznaczonych do codziennej jazdy. Castrol EDGE Supercar sprawia, że silnik zawsze zareaguje dokładnie tak, jak chce kierowca.

Castrol EDGE Supercar 10W-60 charakteryzuje się wyjątkową odpornością na pienienie, co jest istotne w samochodach o olbrzymiej mocy. Poza samochodami Koenigsegg można go stosować w takich autach jak: Aston Martin V8 Vantage S, Audi R8 V10 GT, BMW M, Bugatti Chiron, Bugatti Veyron, Ferrari F12 Berlinetta i Ferrari FF.

Testy trybologiczne dowiodły, że Castrol EDGE wzmocniony technologią Titanium FST™ podwaja trwałość filmu olejowego, zapobiegając jego zerwaniu i minimalizując tarcie, dzięki czemu maksymalizuje osiągi silnika. Testy te wykazały, że olej Castrol EDGE z technologią Titanium FST™ obniżył tarcie aż o 15 proc w porównaniu do analogicznego oleju Castrol bez dodatku Titanium FST™. Testom zostały poddane produkty odpowiadające 61 proc. całkowitej wielkości naszej sprzedaży w 2012 roku.

Sukcesywnie gamę olejów Castrol EDGE Supercar będą uzupełniać inne lepkości.

ferrari_f12berlinetta_4_dautowp.ru_aston_martin_v8_vantage_s_3_dEDGE_Olympus_E&A_4L_10W-60_d

Share on FacebookTweet about this on Twitter
* Wymagane pola

Administratorem Pana/i danych osobowych jest BP Europa SE Oddział w Polsce z siedzibą w Krakowie, ul. Jasnogórska 1, 31-358 Kraków. Dane mogą być udostępniane innym podmiotom współpracującym. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo wglądu do danych osobowych oraz ich poprawiania.

Więcej informacji o polityce prywatności

Bądź na bieżącoZapisz się do newslettera

Strona Warsztat Castrol wykorzystuje pliki cookies w celu poprawy efektywności jej działania. Możecie Państwo dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies w dowolnym momencie, w przeciwnym razie uznajemy, że wyrażają Państwo zgodę by kontynuować przeglądanie treści. Więcej informacji na temat działania plików cookies znajdziecie Państwo w Polityce prywatności pod linkiem na dole strony. x