Dobra strona warsztatu

Superolej dla supersamochodów

29 / 06 / 2016

Co może być lepszym testem dla oleju, niż praca w ekstremalnie mocnym silniku, na niebotycznych obrotach, pod maksymalnym obciążeniem? Nowy olej Castrol EDGE Supercar 10W-60 testowany był właśnie w ten sposób, by mógł sprawdzić się w każdych warunkach.

Pienienie może stanowić problem dla silników – w szczególności zaś dla tych o wysokich osiągach. W modelu Koenigsegg One:1 jedenaście litrów oleju przepływa przez silnik pięć razy w ciągu minuty. Im wyższe są obroty silnika, tym bardziej zwiększa się prędkość przepływu oleju. Podczas intensywnego przepływu olej jest ubijany i napowietrzany, co pozostawia w nim bąbelki powietrza, które z oczywistych względów nie są tak wytrzymałe, jak sam olej. To z kolei oznacza, że metalowe części silnika mogą niebezpiecznie zbliżyć się do siebie, zwiększając tym samym ryzyko wystąpienia tarcia metalu o metal.
W swoich niezależnych testach firma Koenigsegg wykazała, że Castrol EDGE 10W-60 cechuje się bardzo silną odpornością na pienienie i obecnie zaleca Castrol EDGE 10W-60 jako najlepszy olej do wszystkich swoich silników, włączając w to nowy model Koenigsegg Regera o mocy ponad 1500 KM.
Michał Izdebski
Dział Techniczny Castrol

Koenigsegg One:1 to wyjątkowy samochód. Powstało zaledwie 6 egzemplarzy tego pojazdu. Każdy napędzany 5-litrowym silnikiem V8 o mocy 1361 KM (1004 kW). Przy masie 1361 kg daje to 1KM na 1kg – stąd nazwa samochodu.
Smarowanie silnika o takiej mocy to nie lada wyzwanie. Koenigsegg powierzył to zadanie olejom Castrol EDGE z technologią Titanium FST(TM). Z myślą o takich samochodach inżynierowie Castrol opracowali nowy olej Castrol EDGE Supercar o lepkości 10W-60.

Został on przetestowany w supersamochodach, wykorzystujących najnowocześniejsze osiągnięcia branży motoryzacyjnej, m.in. w Koenigsegg One:1. Nadaje się do stosowania we wszystkich pojazdach o wysokich osiągach przeznaczonych do codziennej jazdy. Castrol EDGE Supercar sprawia, że silnik zawsze zareaguje dokładnie tak, jak chce kierowca.

Castrol EDGE Supercar 10W-60 charakteryzuje się wyjątkową odpornością na pienienie, co jest istotne w samochodach o olbrzymiej mocy. Poza samochodami Koenigsegg można go stosować w takich autach jak: Aston Martin V8 Vantage S, Audi R8 V10 GT, BMW M, Bugatti Chiron, Bugatti Veyron, Ferrari F12 Berlinetta i Ferrari FF.

Testy trybologiczne dowiodły, że Castrol EDGE wzmocniony technologią Titanium FST™ podwaja trwałość filmu olejowego, zapobiegając jego zerwaniu i minimalizując tarcie, dzięki czemu maksymalizuje osiągi silnika. Testy te wykazały, że olej Castrol EDGE z technologią Titanium FST™ obniżył tarcie aż o 15 proc w porównaniu do analogicznego oleju Castrol bez dodatku Titanium FST™. Testom zostały poddane produkty odpowiadające 61 proc. całkowitej wielkości naszej sprzedaży w 2012 roku.

Sukcesywnie gamę olejów Castrol EDGE Supercar będą uzupełniać inne lepkości.

ferrari_f12berlinetta_4_dautowp.ru_aston_martin_v8_vantage_s_3_dEDGE_Olympus_E&A_4L_10W-60_d

Share on FacebookTweet about this on Twitter
* Wymagane pola

Administratorem Pana/i danych osobowych jest BP Europa SE Oddział w Polsce z siedzibą w Krakowie, ul. Jasnogórska 1, 31-358 Kraków. Dane mogą być udostępniane innym podmiotom współpracującym. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo wglądu do danych osobowych oraz ich poprawiania.

Bądź na bieżącoZapisz się do newslettera

Strona Warsztat Castrol wykorzystuje pliki cookies w celu poprawy efektywności jej działania. Możecie Państwo dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies w dowolnym momencie, w przeciwnym razie uznajemy, że wyrażają Państwo zgodę by kontynuować przeglądanie treści. Więcej informacji na temat działania plików cookies znajdziecie Państwo w Polityce prywatności pod linkiem na dole strony. x