Dobra strona warsztatu

Zaufanie to podstawa

30 / 03 / 2015

Dla Artura Burtana, właściciela rzeszowskiej firmy Anmar, zaufanie do warsztatu jest najwyższą wartością. Tym kierował się przez 20 lat działania, budując reputację swojego zakładu jako solidnej i uczciwej firmy.

Doświadczeni i profesjonalni

„Często zdarza się, że odradzamy jakąś niepotrzebną naprawę lub zakup części, żeby klient nie ponosił niepotrzebnych kosztów. Tego dnia zarobimy mniej, ale za to klient przyjedzie do nas kolejny raz bo wie, że nie naciągniemy go na wydatki. Takie podejście procentuje”, mówi Artur Burtan, właściciel warsztatu.

W 2014 r. otwarto nową siedzibę firmy przy ulicy Załęskiej w Rzeszowie. W przestronnym budynku znalazł się nie tylko nowoczesny warsztat z kilkoma stanowiskami serwisowymi, ale i wygodna poczekalnia dla klientów, w której mogą napić się kawy czy skorzystać z internetu. Poczekalnia nie przylega do warsztatu, ale jeśli klient ma takie życzenie, może przyglądać się pracy mechaników przy aucie.

Na renomę warsztatu pracują od lat zatrudnieni w nim mechanicy. Ich wiedza i doświadczenie jest dla klientów bardzo ważna. „Jesteśmy świadomi tego, że kompetentny personel to nasza przyszłość, dlatego inwestujemy w pracowników, a w zespole mamy ludzi nawet z blisko dwudziestoletnim stażem”, wyjaśnia właściciel. „Możemy też liczyć na wsparcie partnerów, takich jak Castrol, który organizuje szkolenia dla naszych pracowników, nie tylko techniczne, ale również rozwijające umiejętności obsługi klienta czy technik sprzedaży”, dodaje.

Pomóc klientowi

Jest to szczególnie ważne, gdyż czasem klientów trzeba po prostu edukować. Choć widać, że kierowcy coraz częściej dbają o regularne przeglądy samochodów, jednak wciąż zdarzają się tacy, którzy jeżdżą tak długo, aż auto odmówi posłuszeństwa. Niektórzy zapominają nawet o zmianie oleju. Potwierdzają to badania przeprowadzone wśród konsumentów i mechaników przez Instytut PBS w styczniu 2015 roku na zlecenie Castrol: aż 55 proc. kierowców do warsztatu przyjeżdża z awarią. Tylko 30 proc. stanowią regularne przeglądy.

Klienci serwisów samochodowych mają zwykle dużo lepsze zdanie na temat swojej wiedzy motoryzacyjnej niż oceniający ich mechanicy. Podobnie rzecz się ma dbałością o samochody – mechanicy niżej oceniają starania właścicieli niż oni sami..

plansze_Strona_05

Mocne wsparcie

Współpraca z dużymi partnerami, to kolejny atut serwisu Anmar. Wraz z otwarciem nowej siedziby, rzeszowska firma dołączyła do sieci Bosch Service. Dużo wcześniej, bo już w 1996 r. nawiązała współpracę z Castrol.

„To jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w Polsce, na dodatek od wielu lat obecna w naszym kraju. Część klientów wciąż pamięta oleje GTX dostępne w Pewexie”, mówi z uśmiechem Burtan. „Współpraca ze znaną marką bardzo podnosi renomę punktu naprawczego i przyciąga klientów. Nasi partnerzy są przecież wszędzie – w reklamach, motorsporcie, a ich wizerunek przekłada się na nasz”, dodaje.

Wsparcie partnerów widać w wystroju warsztatu. Reklamy, banery czy materiały reklamowe znanych motoryzacyjnych firm wzmacniają wizerunek firmy, jako profesjonalisty i eksperta, któremu klienci mogą zaufać.

Zyskać stałych klientów

Wyniki ostatnich badań wskazują, że tylko 1/5 zapytanych mechaników dobrze zna historię serwisową większości samochodów, które trafiają w ich ręce. Dlatego ważne jest doświadczenie i wiedza mechaników, by mogli właściwie obsłużyć swoich klientów. Choćby dobierając olej opierając się tylko na swojej znajomości danego modelu auta, a nie jego historii.
plansze_Strona_12

Zdaje sobie z tego sprawę także Artur Burtan. Dlatego też stawia na najwyższą jakość usług i doświadczony personel, a przede wszystkim na uczciwe podejście do klienta. Dzięki temu jego firma może prężnie funkcjonować i rozwijać się. Anmar rozpoczynał działalność jako sklep z częściami, dziś w skład firmy oprócz sklepu wchodzą także dwa warsztaty samochodowe. „Mamy 9 mechaników i 12 stanowisk naprawczych. Można u nas dokonać wszystkich napraw mechanicznych, a także zmienić opony. Na razie nie prowadzimy napraw blacharsko-lakierniczych, ale ma to się zmienić w ciągu 3-4 lat, ponieważ planujemy budowę drugiej hali”, zapewnia właściciel firmy.

ACH_9356
Materiał powstał na podstawie tekstu opublikowanego w Serwisie Motoryzacyjnym nr. 1/2015

Share on FacebookTweet about this on Twitter
* Wymagane pola

Administratorem Pana/i danych osobowych jest BP Europa SE Oddział w Polsce z siedzibą w Krakowie, ul. Jasnogórska 1, 31-358 Kraków. Dane mogą być udostępniane innym podmiotom współpracującym. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo wglądu do danych osobowych oraz ich poprawiania.

Bądź na bieżącoZapisz się do newslettera

Strona Warsztat Castrol wykorzystuje pliki cookies w celu poprawy efektywności jej działania. Możecie Państwo dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies w dowolnym momencie, w przeciwnym razie uznajemy, że wyrażają Państwo zgodę by kontynuować przeglądanie treści. Więcej informacji na temat działania plików cookies znajdziecie Państwo w Polityce prywatności pod linkiem na dole strony. x